Snälla, snälla Jenny!

Jag är så dålig på att skriva nu för tiden vilket är konstigt. Jag har tappat bort min riktiga dagbok så jag borde ha massor att skriva om här. Jag kommer aldrig växa ifrån det där med dagboksskrivande. Det är så skönt att kunna klottra ner allt som ligger och irriterar i huvudet. Hoppas förresten att inte någon i min familj har hittat den och tagit den. Panik! Men om det var så borde de ha lagt in mig på psyket redan eftersom allt konstigt står i den boken.

Undra på något helt annat. Har ni läst en novell som heter Snälla, snälla Jenny? Den handlar om en tjej med anorexia och den är otroligt välskriven. Lite poetisk och det är ett rikt bildspråk. Jag skrev en novellanalys om den förra året och nu i veckan hittade jag den igen. Jag "snodde" den från min lärare trots att hon ville ha tillbaka alla noveller. Den är helt enkelt för bra för att ligga i en oförståående lärares händer.

Imorgon ska jag träna med F. Det ser jag fram emot och hon ska få introducera mig till gymmet. Jag är livrädd för att visa min feta kropp inne på ett gym. Jympapass går bra för där är det ändå så många tjocka klimakterietanter. Men gymmet!

Ska också släpa mig upp till katthemmet imorgon bitti vilket jag också ser fram emot. Hoppas att jag itne försover mig igen.

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0