Melankoli

Jag går ständigt runt med en skum känsla av melankoli i kroppen. Ingenting känns riktigt jobbigt längre eftersom jag har tappat hoppet om mig själv och min framtid men det finns heller ingenting som känns riktigt bra. Det är bara tomt.

Det enda som faktiskt har framkallat en känslostorm hos mig idag var psykologilektionen i skolan. Vi har börjat på området om psykisk ohälsa och psykiska sjukdomar. Bara genomgångarna framkallar ångetsattacker hos mig så jag vet inte hur "provet" ska gå. Vi får välja valfri psykisk sjukdom och skriva en rapport/uppsats om den. Men vad jag än väljer så kommer det krävas att jag återupplever alla dåliga tider i mitt liv eftersom det väcks till liv när jag skriver. Det kommer ta sjukt lång tid att skriva den där uppsatsen eftersom jag kommer få sammanbrott med jämna mellanrum.


Jag har inte ätit någonting idag och det känns bra. Kommer säkert äta lite senare men jag älskar känslan av att vara ren och tom från allt vad mat heter.

Imorgon ska jag antagligen på någon sorts kurs med centerpartisterna här i stan. Jag orkar verkligen inte men jag har undvikit alla sammankomster hittils så jag måste nog släpa mig dit. Dessutom ska vi äta lunch då och det finsn inte en chans att jag kommer undan utan att alla blir misstänksamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0