Skamvrån



Det jag egentligen skulle göra i förra inlägget när jag istället började svamla som vanligt var ju att berätta om hur illa det faktiskt är. Det vill säga vilka konstiga grejer jag gör nu för tiden. Är detta normalt? (Ledande fråga)

1. Gömmer mat - Ja jag gömmer faktiskt mat nu för tiden för att jag inte vill visa vad/när/hur jag äter.  Jag skojar inte när jag säger att jag har gamla tallrikar, förpackningar, bestick och annat under min säng! Helt sinnessjukt men tyvärr sant.

2. Smygköper - Jag köper godis i smyg. Antingen åker jag ungefär två timmar tidigare till min finska bara föra tt hinna handla och äta godis innan eller så tar jag bilen när jag är själv hemma och åker iväg endast för att köpa någonting att äta.

3. Olika butiker - På grund av skam kan jag inte åka till samma butik flera gånger så jag åker helt enkelt till olika, oavsett vilken som är närmast.

4. Alkohol - Jag har sprit i min underklädeslåda som jag har i säkert förvar tills jag får ett sammanbrott och behöver trösta mig med något. Full på jobbet = bra idé? Alkisvarning någon?

5. Rökning - Jag skulle göra vad som helst för att paket cigaretter nu och det första jag ska göra när jag är själv på onsdag är att åka och köpa. jag förbannar mig själv för att jag slängde ett helt paket finfina Marlboro plus min tändare när jag gick av båten i augusti. Trodde jag på allvar att jag skulle starta ett nytt liv?

6. Rökning 2 - Jag är ännu mer desperat efter att få röka på just nu. Hm, F, om du råkar ha något hemma när jag kommer i jul vill jag köpa med mig allt haha. De här jäkla finnarna är ju så ordentliga. Visst tror jag att vissa som jag har träffat röker men det är väl inte direkt det första man frågar om?

7. Tillbaka till maten - Jag överväger på allvar att smälla i mig en sats kaksmet bara för att det är gott, onyttigt och förbjudet.

Någon som skulle vilja övertyga mig om att jag har ett friskt beteende och ett sunt förhållande till mat?


Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: haha ja.

Jag vill söka hjälp men ändå inte,min sjuka sida är starkare. Men som det känns just idag så vill jag bara hitta tillbaka till den riktigt sjuka beteendet igen så jag kan rasa i vikt :)



Åh jag har inte rökt på på en månad nu :S men ska fråga en kompis om han vill dela med mig till helgen ^^

Haha vilken roligt mening det blev, på på ^^



KraM <33 kämpa på vi ses snart :)

2010-10-26 @ 07:57:34
URL: http://myobsesssion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0