ABC



Jag är i chock. Jag gjorde det. Ringde till vårdcentralen alltså. Hon tyckte att jag skulle ringa till ABC här i Kalmar och göra en nyanmälan imorgon när de har telefontid. Men jag vet inte ens om jag vill ha hjälp. Fattar inte varför jag ringde. Jag varken vill eller vågar bli frisk men jag vet att jag åtminstone behöver rensa tankarna lite, återta kontrollen över mitt liv, försöka lära mig att hantera ångesten och framför allt vill jag kolla så att jag inte har förstört mina organ eller något. Var ju och tog en massa prover för några år sedan men mycket har hänt sedan dess.

Frågan är om jag kommer ringa till ABC imorgon. Det tog mig flera månader att över huvud taget ringa till VC, nu ska jag alltså försöka ta mod till mig och ringa ett samtal till. Orkar inte riktigt. Kommer försova mig till telefontiden också.

Annars har det gått bra med maten idag. Åt visserligen frukost och inte var det jättenyttigt heller men efter det har jag inte kunnat äta. Försökte äta typ en sötmandel förut men spottade ut den. Det har över huvud taget blivit ganska mycket tuggande och spottande idag. Men huvudsaken är att jag inte får i mig alla kalorierna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0