Yr



Den här dagen är både bra och dålig. Det finns två sidor av myntet när det gäller allt idag. Jag har gått ner i vikt den senaste veckan vilket är toppen men jag är fortfarande stor som en flodhäst och tyngre än jag normalt brukar vara. Jag har ätit lite choklad idag vilket är fruktansvärt men ingenting annat så jag ligger ändå på underskott kalorimässigt. Börjar bli yr och det känns underbart. Har dessutom varit ute och sprungit och bränt en del kalorier. Tyvärr kom hostan tillbaka som ett brev på posten men det får jag väl ta. :) Vill man vara fin får man lida pin helt enkelt.

Funderar på att äta lite, lite middag nu och sedan spy upp det men nej. Jag måste återta kontrollen helt nu. Men visst är det sjukt när man faktiskt börjar planera när var och hur man ska spy? Som om det vore normalt, en helt naturlig del av ens liv på något sätt. Lika självklart som det är för en vanlig människa att planera sin lunch är det självklart för mig att planera vad som ska komma upp igen. Det skrämmer mig faktiskt lite att det har gått så långt. Förr spydde jag upp maten i ren desperation och ångest. Visserligen är det en desperat ångesthandling även nu men inte på samma sätt för nu är det någonting som jag faktiskt planerar vid vissa tillfällen. En del av min vardag på något underligt sätt. Jag har accepterat den här sidan av mig själv samtidigt som det skrämmer skiten ur mig rent ut dagt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0