Kontroll

Tänk om jag för sju år sedan hade vetat att det är omöjligt att kontrollera kaoset i ens liv genom att svälta. Tänk om jag för sju år sedan hade insett att ätstörningen är min värsta fiende, inte min bästa vän och trygghet. Någonting som jag inte ens har insett nu även om det må låta så. Kontroll är så viktigt i mitt liv och det hindrar mig från att bli frisk. Är så otroligt rädd att släppa taget om ätstörningen för att på så sätt tappa kontrollen över någonting som jag egentligen aldrig kunnat kontrollera.

Ibland funderar jag på hur allt hade varit om jag inte hade tagit det där första steget för så många år sedan. Om jag inte hade tänkt att jag är så mycket starkare än alla andra och inte skulle dras ned i skiten. Jag har alltid trott att jag är stark, fram tills nu då jag börjar inse att jag är en sann beroendepersonlighet när det kommer till allt här i livet.

Lite tankar som gnager och gnager så här på småtimmarna när det egentligen borde bli lite plugg gjort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0