Gruppterapi



Hej allihopa.

Idag har jag återigen varit och pratat med psykoterapeuten, vi gick igenom mina resultat från utredningen. Ingenting direkt överraskande förutom att hon såg så allvarligt på det här. Framför allt föreslog hon att jag ska börja i KBT-terapi i grupp (HJÄLP!) och utöver det vill hon att jag spenderar några veckor i deras dagverksamhet. Då är man i princip där typ sex timmar om dagen och försöker lära sig äta efter rutiner igen. Plus att hon i framtiden vill att jag börjar hos deras sjukgymnast för att lära om basal kroppskännedom och bla bla. Jag är livrädd.

Annars händer ingenting speciellt. Jag går upp i vikt hela tiden men jag förstår faktiskt inte varför. Där kan vi börja snacka ångestframkallande. Dessutom har jag ångest över att jag inte ska gå på något av mina rutinartade friskispass idag eftersom jag ska på thaiboxning igen.  Visst ska det bli kul med boxningen men jag har så svårt för att bryta mina rutiner.


Kommentarer
Postat av: Percy

Men.. är det inte bra att bli frisk då? ♥

2012-02-24 @ 12:11:21
URL: http://butterflykisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0